SEDERSCHOTEL MET MAALTIJD!

De coronacrisis heeft het gewone leven van ons allen ontwricht. Naast de vele beperkingen en de zorgen, leidt deze moeilijke situatie echter binnen onze Joodse gemeenschap ook tot veel mooie initiatieven en tot creatieve oplossingen. Dat geldt zeker voor de seder.

De NIHS, samen met de PIG en de LJG en gesponsord door Maror, heeft verwezenlijkt dat er sederschotels, compleet met hagada, seder-handleiding én maaltijd, beschikbaar komen voor iedereen in Amsterdam en omgeving die daar behoefte aan heeft. De maaltijden worden verzorgd door Daniel Bar-on van H.Baron Catering in samenwerking met Chanan Weijel (Chefs on Wheels), hebben het hechsjer van de NIHS en de PIG en bevatten geen kitniyot.

Het pakket bevat:

o alle ingrediënten voor op de sederschotel: mierikswortel, radijs, peterselie, charoset, zout water, gekookt ei, beentje

o 3 matzes

o een fles wijn of druivensap

o hagada

o seder-handleiding

o een lekkere maaltijd

Per huishouden is er één sederschotel met toebehoren beschikbaar, het aantal maaltijden is afhankelijk van het aantal personen in het huishouden.

Voor wie? Iedereen komt in aanmerking voor deze sederschotels, maar het aantal beschikbare pakketten is niet onbeperkt. Daarom vragen wij in het bijzonder aan degenen die, om wat voor reden dan ook, zelf niet in staat zijn de sedertafel te realiseren, zich snel aan te melden.

Wie betaalt?

Dit project wordt gesponsord door Maror. Als u zich een bijdrage in de kosten zou kunnen permitteren, dan kunt u ̶ in lijn met de mitswa van tsedaka ̶ een bedrag doneren aan een van de Joodse goede doelen.

Ophalen of bezorgen

Om logistieke redenen is het niet mogelijk alle pakketten thuis te bezorgen. Bij 65+-plussers, zieken en mensen die om andere redenen niet naar de ophaallocatie in Amsterdam-Buitenveldert kunnen komen, worden de pakketten thuisbezorgd; de anderen worden geïnformeerd over het adres waar en het tijdstip waarop zij hun pakket kunnen ophalen.

Aanmelden

Aanmelden kan via e-mail: sederschotel@nihs.nl. Graag hierbij vermelden:

o om hoeveel personen het gaat

o of u wijn of druivensap wilt

o of u het pakket komt ophalen of wilt laten bezorgen (in het laatste geval ook uw adres vermelden)

o bij ophalen: op welke dag (dinsdag 7 of woensdag 8 april).

Aanmelden kan tot uiterlijk maandag 30 maart 18:00 uur.

Deze pagina delen